Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

zondag 3 februari 2013

We focussen wat af

Lieke van Lexmond was in het klooster, voor het programma Op zoek naar God. Ze mocht niet praten met de andere deelnemers.
Ze zei:
Ik centreerde me eh...focuste me op ..( het zoeken van God)


Je centreert je niet op iets, maar je concentreert je op iets.
Centreren is in het middelpunt plaatsen.

Een NB'er concentreert zich niet op iets, maar hij/zij focust zich op iets.
Als je er op gaat letten, wordt er heel wat afgefocust op tv, in de media.
Er is een overkill aan informatie. Daarom moet je je de hele dag op van alles gaan focussen.

Je concentreren is zo vorige eeuw! Nee, je focust je, want dat is modern.
Weg met dat ouderwetse werkwoord zich concentreren, kan echt niet meer.

Focussen vervoeg je zo: link
Focusseren is weer heel iets anders! link

Taalunieversum gaat uitgebreid in op focussen.

Dit stukje zette de focus op het modewoord focussen. Genoeg hierover. Ik ga me weer focussen op een ander taalverschijnsel.

  zij dansen niet, nee, zij focussen zich

  deze 4 gasten concentreerden zich op het maken van mooie muziek








Geen opmerkingen:

Een reactie posten