Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

dinsdag 27 november 2012

Datingtaal

Als taalliefhebber mag ik graag in dating-profielen kijken.



Ieder vogeltje zingt zoals hij/zij gebekt is. Alle bekende (en minder bekende) taalfouten kom je tegen. Zoals bij onderstaande dame uit wiens datingtuintje ik wat bloempjes pluk en hier en daar wat te wieden heb.


"Sociaal en alles op de rit.... .... ook tussen de oren"   


-sociaal en alles?
-op de rit? (rails!)
-..... ..... ?  (2x spannende gaten)
-sociaal, alles, tussen de oren? (alles op de rails voldoet)

Ze gaat verder:


"Heb een mening over politiek (Bram & Neelie hebben het

 niet gered :-))de zorg, media...etc etc....maar ben geen betweter...;-), "

- vermoeiend die emoticons: eerst :-)) en daarna ;-)  
-wat hebben Bram en Neelie niet gered? Kent iedereen precies de achtergronden bij Br. en N.?
-3x gedachtenpuntjes, de bedoeling?
-achter etc hoort een punt
-wat hebben die zorg en de media ermee te maken?
-geen betweter? hoezo?

Ze gaat verder:


"Een lieve, voor mij aantrekkelijke echte vent waar nog iets jongensachtigs inzit en niet te veel visceraal vet aanzit. "

-ik voel me wel een beetje aangesproken: lief, aantrekkelijk, jongensachtig,
maar ze brengt me in verlegenheid wat betreft mijn hoeveelheid visceraal vet. Ik moet eerst het woordenboek raadplegen. Vervolgens vraag ik me af hoeveel visceraal vet de dame in kwestie  nog acceptabel vindt voor een goede date en pas ik - visceraal gezien- in haar doelgroep? Kun je hiervoor testen krijgen bij de apotheek?
-waar...inzit en waar... aanzit (onjuist, niet fraai)

Ze gaat verder:

" Ik klik niet met "hun hebben" types " 

-hier vinden we elkaar een beetje ( .... :-) ;-)) $%^&* )


Ze gaat verder:



" Mijn hobby's zijn epibreren, droedelen, wandelen, met hond..sport" 

-epibreren? heel interessant, maar wat is het?
-droedelen? ik weet niet of ik een droedelende dame wel interessant vind.
-met hond..sport ? Hondensport? Sporten met honden? Sportende honden?

Ze gaat verder:

"PS 1
Ah beetje ervaring: heb jij die uitgebreide vriendinnenkring prima
( "één om mee te ??...., één om mee te ??" liedje van Heman van Veen) 
reageer dan NIET!"


-Waarom PS 1 als er geen PS 2 volgt?
-komma's achter Ah en vriendinnenkring
-ik ken dat liedje van Herman van Veen helemaal niet, moet ik het ook nog gaan opzoeken!
-nee, ik geen tig vriendinnen, maar evengoed: ik reageer niet, ik heb al voldoende aandacht aan deze dame en taalviruoos besteed.

En dit was nog maar 1 dame, maar er zijn nog minstens 100.000 die ik een taalkundig sopje zou willen geven. Over de mannen maar niet te spreken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten