Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

donderdag 15 maart 2012

In mijn zorgkracht staan


PR-taal in de zorg
Ik lees: nieuwste inzichten, zorgvernieuwing, nieuwe techniek. Als het maar nieuw is, type: OMO is vernieuwd.

Vaag-taal in de zorg: zorgkracht, belevingsgerichte zorg, zorggemak, op maat. Klinkt lekker, maar vraag niet wat het precies inhoudt! Als het maar een moderne, trendy, positieve naam heeft. 
Op maat: welke maat, wiens maat, vergeleken met welke standaardmaat? Op maat is meestal een fopspeenwoord, vaag, nietszeggend.

Dan de foto
Drie bejaarde heren. Want alleen mannen houden van techniek, oude vrouwen breien en haken en zitten niet te gamen met hun smartphone, zoals die mannen op de foto. Met hun dikke reumavingers. Weg met de biljartkeu! Heren, game on!

He, ja, was ik maar dement, woonde ik maar in het verpleeghuis, dan kreeg ik een gratis iPhone en kon ik de godganse dag gaan gamen met mijn bejaarde maten. Ik zou dan wel om een ipad 3 vragen, de nieuwste techniek voor meer zorggemak, slimme elektronica voor slimme dementerenden. 
Ik hou van belevingsgericht, want belevingsgericht is mieters. Juist in de zorg. 

Ik wil de hele dag in mijn zorgkracht staan!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten