Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

dinsdag 21 februari 2012

Verspreekwoorden: door het lint gaan

Ik hoorde Ajax-coach Frank de Boer zeggen:

"Alle spelers van Manchester United gaan door het lint voor Fergusson." (coach MU)

Ik had juist gelezen dat Alex Fergusson door het lint gaat als zijn spelers (Rooney bijv.) een rel veroorzaken in het uitgaansleven. Die spelers durven echt niet meer door het lint te gaan.

Of zou Frank de Boer zijn kennis van de spreekwoorden moeten gaan oppoetsen?
Cruijff heeft de naam, maar let eens op Frank. Die kan ook stuntelen met taal.

(lint > vuur)



5 opmerkingen:

  1. Haha dat is inderdaad een goeie, scherp opgemerkt. Moet je maar net horen zoiets. Toch vind ik hem verder geen slecht spreker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wel. Bijna geen uitdrukking komt correct over zijn lippen. Net als zijn broertje heeft hij het over 'foebele', dat is het edele voetbalspel. Frank de Boer is wel een prima kerel en hij heeft meer verstand van foebele dan van taal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vermakelijk is dat toch. Maar de allermooiste die ik ken kreeg ik een jaar of dertig geleden door mijn woedende secretaresse naar mijn hoofd geslingerd:
    Je moet niet altijd zoute slakken op laag water spijkeren!
    Dat is pas dubbel en dwars op je falie krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is leuk, van die zoute slakken. Maar ik denk niet per ongeluk, maar expres. Want dubbelop vergist. De leukste versprekingen zijn toch die welke ongewild ontstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor. Niet per ongeluk en niet expres. Ze dacht gewoon dat het spreekwoord zo was. Dat bleek toen ik op het toilet uitgelachen was en haar daarna vertelde hoe het zit.

      Verwijderen