Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

zaterdag 30 april 2011

Onze nationale driekleur

In Zoekdefout vraag ik u: Zoek De Fout op het plaatje waarop de Nationale Trots schittert in de zonnegloed: het blauw-wit-rood, afgemaakt met een vrolijke, oranje wimpel :


Een pijnlijke vraag mijnerzijds moet zijn: heb ik al jaren de nationale banier geheel tegen het protocol te goeder trouw verkeerdom (verkeerd=dom) opgehangen? En is er niemand uit de straat of bij de verkeersgebruikers van de T-splitsing op het Oosterveld te Enschede die deze Oranje-fan even corrigeert, dan wel tipt over dit door mij veroorzaakt vlagincident?
Tijdig heb ik de vlag gestreken, waarna ik de nationale driekleur zijn oranje/rood-blanje-bleu heb teruggegeven.
Doet me even denken aan de kindertaal van een bewonertje deze huizes die met Sinterklaas zong in het schone lied Zie ginds komt de stoomboot:
"Hoe waaien de winkels" Kleine kinderen kennen het woord wimpels niet! Ik vind het mooi dat ook winkels kunnen waaien!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten