Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

dinsdag 28 december 2010

Leukste taalfout van het jaar 2010

Ik haat lijstjes aan het eind van het jaar. Het is het opwarmen van ouwe koe-en (populisten spreken van koeien, maar dat klinkt me te plat).
De Top 2000! Je schijnt er veel bebieboemers mee te plaizieren. Je gaat toch ook niet in een café 2000 kwartjes in een jukebox gooien omdat je ze allemaal wilt horen?
Commerciële omroepen als SBS6 zenden ook elke week programma's uit als: De 20 schokkendste dit of dat. Plak- en knipwerk, scoort altijd, maar wat moet je ermee?

Onze Taal benoemde 'gedoogsteun' tot Woord van het Jaar. Dit soort verkiezingen appeleert aan 's mensens zucht om te o.h.'en over volstrekt onbelangrijke dingen. Meer ter vermaek dan ter leering. Al die lijstenmakerij is een hoogst onwenselijk bijproduct van het eind van het jaar.

Dus ik doe hier niet aan mee. Geen Top 10. Geen discussie. Nu ja, omdat u zo aandringt, maar 1 uitverkiezing. U hoeft niets in te zenden of te nomineren.
Want dat bepaal ik zelf wel: de leukste taalfout van het jaar....

And the winner is..... tromgeroffel.....

Die man van mij is een ongeprojecteerd reptiel !


Hoeistie? Strik erom, niets meer nomineren, weer gewoon doen en 2 januari weer aan het werk






Geen opmerkingen:

Een reactie posten